Styczeń to miesiąc noworocznych postanowień. Każdy tworzy sobie takie w mniejszym lub większym stopniu. Za pomocą swojego profilu o własnych postanowieniach poinformował też CEO i założyciel Facebooka – Mark Zuckerberg.

Zdecentralizowane jak Facebook

Zuckerberg opublikował na swoim profilu na Facebooku oświadczenie, w którym podsumował wyzwania stojące przed facebookiem w 2018 roku. Założyciel portalu zawsze twierdził, że  misją Facebooka jest “oddać władzę w ręce ludzi”. Wiele osób twierdziło, że technologia będzie decentralizującym czynnikiem, który naprawdę spowoduje, że jednostka będzie miała znaczenie.

Założyciel Facebooka zauważył także, że w dzisiejszych czasach wiele osób przestało wierzyć w te słowa. Powodem jest wzrost kilku gigantów technologicznych, a także wykorzystywanie technologii przez rząd do monitorowania obywateli i mieszkańców. To bardzo często sprawia wrażenie, że rozwój technologii przyczynia się do centralizacji władzy.

Trendem który się przeciwstawia temu zjawisku, według Zuckerberga, jest kryptografia i kryptowaluty. Pomimo wysokiego ryzyka i trudności w kontrolowaniu, są one narzędziami, które przenoszą władzę z systemów zcentralizowanych z powrotem w ręce ludzi.

Zuckerberg zapowiedział także, że jest zainteresowany studiowaniem pozytywnych i negatywnych aspektów tej technologii, a także zastanowi się nad tym, jak można zaimplementować ich możliwości w Facebooku.

Społecznościowe kryptowaluty

Jeśli Zuckerberg zdecydowałby się na wprowadzenie kryptowalut na Facebooku, pozostawi to pewne istotne pytanie. Czy wykorzysta najpopularniejsze kryptowaluty i zacznie akceptować płatności nimi, czy może stworzy swoją własną kryptowalutę, która stanie się znakiem rozpoznawalnym Facebooka na rynku wszystkich coinów? Trzecim rozwiązaniem jest adaptacja projektów, które już teraz rozwijają kryptowaluty dla social mediów, na przykład ReddCoin.

Świetnym przykładem jest też Steem! Kryptowaluta skorelowana z portalem o nazwie Steemit. Projekt pozwala zarabiać poprzez publikację filmów i artykułów, co może być rewolucyjnym dla blogosfery działaniem.

Niezależnie od tego, jakie rozwiązanie wybierze Facebook, na pewno będzie to duży krok i rewolucja w branży social media.