Jak szybko i skutecznie zlikwidować konto w banku

1127

O ile w większości banków otwieranie konta przebiega łatwo, szybko i w atmosferze obopólnej życzliwości, o tyle jego likwidacja niejednokrotnie przypomina rozwód, w którym jedna strona (bank) robi wszystko, by opóźnić rozstanie, a przy okazji jeszcze trochę zarobić. Nic więc dziwnego, iż wiele osób zamykanie konta wspomina jako stresujące i niemiłe przeżycie. Likwidację konta należy rozpocząć od wypowiedzenia umowy, co wiąże się z koniecznością osobistego odwiedzenia placówki bankowej i złożenia pisemnej dyspozycji zamknięcia rachunku. Podpis na wniosku o zamknięcie konta musi zgadzać się z podpisem, który został złożony na umowie o prowadzenie rachunku. Natomiast aby wypowiedzieć konto internetowe, można listem poleconym wysłać do banku odpowiedni formularz. Jednak jest to możliwe tylko wtedy, gdy bank umieścił wzór wniosku o zamknięcie rachunku na swojej stronie internetowej (co nie jest regułą). Warto przypomnieć, iż likwidacja konta wiąże się koniecznością zachowania określonego w regulaminie terminu wypowiedzenia, który w zależności od banku wynosi od 14 do 30 dni. W tym okresie bank nadal świadczy usługi na rzecz klienta i pobiera związane z kontem opłaty (czyli opłatę za prowadzenie rachunku, używanie karty debetowej lub kredytowej). Może się więc zdarzyć, iż klient, który jednocześnie ze złożeniem wniosku przelał znajdujące się na koncie środki na inny rachunek, czeka dość niemiła niespodzianka w postaci debetu, do którego powstania przyczyniły się bankowe prowizje i opłaty. Banki stosujące ową strategię (czyli naliczające miesięczną opłatę za prowadzenie rachunku tuż po podpisaniu rezygnacji z jego posiadania) potrafią zarobić na niewiernym kliencie nawet od 100 do 150 zł. Po upływie terminu wypowiedzenia należy powtórnie odwiedzić placówkę bankową i dopełnić reszty formalności – wyzerować konto (o ile wcześniej tego nie uczyniliśmy), spłacić saldo debetowe lub kredyt w linii kredytowej przyznanej do rachunku, oddać karty płatnicze (powinny zostać na naszych oczach przez pracownika banku zniszczone) oraz – koniecznie! – uzyskać pisemne potwierdzenie zamknięcia konta. Klient, który nie zwróci karty, może zostać obciążony dodatkową opłatą za jej zastrzeżenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj